A 10 perces túrógombóc


* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *

Az egyik nagy kedvencem a túrógombóc! Egyszerűen imádom az állagát, és az ízét, és amúgy is oda meg vissza vagyok a túróért. Eddig én is ugyanúgy csináltam, mint a többség, összegyúrtam a hozzávalókat, pihentettem a hűtőben, aztán forrásban lévő vízben kifőztem stb... De egyre több főzős csoportban és internetes oldalon láttam, hogy ma már ezt is sokkal egyszerűbben el lehet készíteni. Mondjuk eddig sem a bonyolultságáról volt híres a túrógombóc, de az, hogy az elkészítési idő 10 percre rövidült, jelentős előnnyel bír! Szóval kipróbáltam, és persze mondanom se kell, hogy bevált, tehát hagyományok ide vagy oda, én mostantól így készítem el az egyik kedvencem. :)


Hozzávalók

*Nem terheli meg nagyon a pénztárcát*



1/2 l tej

búzadara

250g túró

zsemlemorzsa

tejföl és porcukor

gyümölcs 



Szóval, első lépésben főztem a fél liter tejből és a búzadarából egy nagyon sűrű tejbegrízt. (kb. 5 perc)

 Azért nem írom le hány kanál búzadarát tettem bele, mert nem számoltam, az a lényeg, hogy olyan sűrű legyen, hogy a kanál megálljon benne. Egyébként édesítő bogyókat is tettem a tejbe, hogy egészen finom legyen, és ugyebár kicsit lefaragjak a kalóriákból is, amit aztán a későbbi porcukrozásom rendesen hazavágott...

A feladatot gond nélkül teljesítettem, az enyémmel falakat lehetett volna felhúzni. :)



Tipp

* Tehettek bele vanília aromát is, ami nagyon jól összeillik a túróval is. Ha a gyerekeknek szeretnétek kedveskedni, akkor bátran játszhattok a különböző ételfestékekkel is és máris készen lesznek a mókás gombócok.*



Miközben hideg vizes fürdőzésben részesítettem a tejbegrízes edényem, megpirítottam a zsemlemorzsát, ami nagyjából olyan másik 5 percet vett igénybe. És itt jön a csalás része, mert ugye minden jó matekos kiszámolta már, hogy bizony letelt a tíz perc. És igen a gombóc nagyjából 13 perces, de a címben jobban hangzik az a tíz perc.:)



Szóval a beton keménységű tejbegrízt egy tálba tettem, és összedolgoztam a túróval. Akár reszelt citromhéjat is lehet hozzá adni, elrontani nem fogja. Vigyázzatok az ujjaitokra, mert, ha még mindig tűzforró a tejbegríz, akkor inkább ne nagyon nyúljatok bele.


Amikor kellően összedolgoztam a "tésztát", vizes kézzel gombócokat formáltam, és már mehetett is a pirított zsemlemorzsába. Ebből a mennyiségű alapanyagból, nagyjából 15-20 gombócot lehet kihozni.

 Friss gyümölccsel, tejföllel, és egy leheletnyi porcukorral, vagy por alapú édesítővel isteni finom. Az egyik nagy előnye ennek a fajta gombócnak, hogy nem lesz olyan fojtós, mintha vízben főztük volna ki. A hátránya viszont ugyanebben rejlik, mert így többet tudunk megenni belőle. :)




Jó étvágyat!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése