Búzadarás mikrós sütemény


* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *


Elérkezett a pillanat, amikor a lustaság fél egészség, egy pozitív kicsengésű mondattá avanzsált át. Ez a búzadarás sütemény nem csak pofon egyszerű, hanem rekordidő alatt elkészül! És a legjobb, hogy csak be kell tenni a mikrohullámú sütőbe...


Story
*Ezt a receptet az internetről kerestem ki, ezért még véletlenül sem próbálok úgy tenni, mintha saját ki agyszüleményem lenne. Húsvétkor Belgiumban voltunk a barátnőméknél, és neki furcsa módon nincs sütő a konyhájában... De nem adtuk fel, a mikrós süti is ugyanolyan gyorsan elfogyott, mintha sütőben csináltuk volna. :)*
A sütemény sülés után hamar kiszárad, mert a búzadara magába szív minden nedvességet, ezért érdemes a felszolgálás előtt fél órával elkészíteni, és még frissen megenni.
Hozzávalók
1 dl olvasztott vaj
2 dl búzadara /gríz/
4 dl liszt
2dl cukor
2 dl tej
1 tojás
1 csomag mazsola
1 cs. sütőpor
1 citrom
Az olvasztott margarint a cukrot és a tojást habosra kevertem. Ez olyan 3 percet vett igénybe az életemből az elektromos habverő társaságában töltve.
Külön tálban összekevertem lisztet, búzadarát, és sütőport és a felét hozzáadtam a vajas masszához.
Majd ráöntöttem a tej felét, összedolgoztam, aztán megint a lisztes keveréket, végül a maradék tejet. Beleszórtam a zacskó mazsolát, és már kész is volt a tésztám.


Tipp

* Szórhattok bele csokoládé darabokat, magvakat, aszalt gyümölcsöt, amit csak szeretnétek*
Kivajaztam egy mikrózható tortaformát, és már mehetett is sülni.



A legmagasabb fokozaton 12 percig sütöttem, és utána még másik 5 percre bent hagytam a mikróban pihenni.








Mivel egy kicsit száraznak találtam ezt a fajta süteményt, gyorsan összedobtam egy fahájas  almás-szilvás öntetet, és már tálaltam is.

Öntet

 6 -8 db nagy szilva
3 db alma
cukor fahéj és szegfűszeg ízlés szerint

Két dl vízben feltettem főzni a felvágott gyümölcsöt, találomra beleszórtam a cukrot és a fahéjat, beledobáltam még néhány szegfűszeget is, és olyan 10 perc múlva már készen is volt az illatos gyümölcsszósz.




Jó átvágyat mindenkinek!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése