Erdei gyümölcsös - Mandulás süti




* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *
 Megint volt egy pillanat, amikor hirtelen nagyon megkívántam valamilyen sütit. Sajnos ez elég gyakran előfordul velem. :) Nem szerettem volna sokat bajlódni, így ezt a könnyű erdei gyümölcsös csodát készítettem el, ami biztosan nagyon fog ízleni az egész családnak!




Hozzávalók
15 dkg margarin
25-25 dkg cukor /Ez lehet akár kevesebb is, igazából attól függ a cukor mennyisége, hogy mennyire sok ribizlit használunk a sütemény elkészítésénél. Minél több a savanykás gyümölcsünk, annál több cukor kell a tésztához/
35-40 dkg liszt /Ez a tepsiméretétől függ, az enyém viszonylag nagy volt/
4-5 db tojás
1 cs sütőpor
1 citrom
40-50 dkg vegyes gyümölcs
búzadara
 mandulaszirom
Elkészítés
A vajat és a cukrot habosra kerevetem. Majd hozzáadtam a tojásokat, és egészen addig kevertem a robotgéppel, amíg világos, könnyű, krémes állagú nem lett az egész, ez maximum 10 percig tart. A lisztet és a sütőport összekevertem, belereszeltem a citrom héját, majd ennek a keveréknek a felét hozzáadtam a tojásos masszához, és egyenletesen elkevertem.
Ezután a liszt másik felét is hozzáadagoltam a tésztához, és belefacsartam a fél citrom levét.
A gyümölcsöket megszórtam búzadarával, hogy ne süllyedjen majd le a tészta aljára sütés közben, és ne is eresszen olyan sok levet.
A tésztát beleegyengettem egy kivajazott, kilisztezett tepsibe, rászórtam a gyümölcsöket, és a mandulaszirmot is. Én le szoktam takarni az ilyen folyós tésztás süteményeket fóliával.  A sütési idő letelte előtt 10 perccel szoktam csak levenni róla a fóliát. Így biztosan szépen megsül mindenhol, nem lesz szenes a teteje vagy az alja, illetve nyers a közepe.
 Ha nem takarjátok le a sütit, akkor alacsonyabb fokozaton süssétek, vagy csak a már majdnem kész süteményre szórjátok a mandulaszirmot, mert könnyen megég. 
200 fokon 40-50 percig sütöttem, és íme a végeredmény!
Jó étvágyat!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése