Házi sütésű mini ameikai fánk


* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *

Ez az első recept, amit közzéteszek, és igazából ezt sem én találtam ki, de megsütöttem, és bevált. Elmondhatom, hogy sokan kóstolták már, mert legalább 70 darabot vittem be belőle a munkahelyemre, és ha még ez sem meggyőző, akkor elárulom, hogy a párom is oda volt érte. A férfiak kényesek a hasukra, nem fogják azt mondani, hogy valami finom, ha egyszer nem az. :)


A történet nagyon egyszerű. Imádom a fánkot, főleg az amerikai változatát, aminek kis lyuk van a közepén, és mindenféle csokoládéba és cukormázba mártják. Hogy hizlal? Természetesen igen, de elég kevés édesség van, ami kalóriaszegény... Tehát szépen felléptem a youtube nevű internetoldalra, ott beírtam, hogy "How to make homemade donuts" más szóval feltettem a nagy kérdést: Hogyan készítsünk házi sütésű fánkot. Persze beírhattam volna a google keresőbe is, ahogy máskor szoktam, de most szerettem volna egy szemléltető videót látni a dolgoról, hogy biztosan sikerüljön.

A választásom, erre a kedves Ausztrál fiatalemberre esett, akit Nico-nak hívnak, és szépen lépésről lépésre megmutatta, hogy készítsünk fánkot. AMERICAN DONUTS A fiatalember két nagyon fontos dolgot említ már a videó elején. Az egyik észrevétel, hogy ezt a fajta süteményt - ez igaz a pogácsára is - nyugodtan elkészíthetjük a gyerekekkel, mert bizony ők is élvezik, ha ott lehetnek velünk a konyhában, és higgyék el nem tudnak kárt tenni a desszertben. A másik pedig, hogy valószínűleg kevés olyan ember van a földön, aki nem szereti a fánkot, ő személy szerint még egy ilyennel sem találkozott. :)
A receptben Nico 2 bögre lisztet használ, de én sajnos nem igazán tudtam dolgozni az igencsak képlékeny masszával, ezért beletettem még egy bögre lisztet, és így már jó volt.


Recept

1/2 bögre finom kristálycukor
2 teáskanál vanília esszencia
1/2 bögre tej
50g olvasztott vaj
3 bögre liszt
2 teáskanál sütőpor
1 tojás

Díszítés

 1+1/2 pohár porcukor
kevés víz
tortadara vagy színes cukorkák esetleg kókuszreszelék


Elkészítés

A cukrot a vanília esszenciát és az olvasztott vajat jó alaposan összekeverjük a tojással. Ha szép krémes állagú lett, akkor beleönthetjük a tejet, majd a sütőport. Ezután bögrénként érdemes hozzáadagolni a lisztet. Ha robotgéppel dolgozunk, akkor érdeme a harmadik bögre liszt után átváltanunk fakanálra, mert a gép csak fel fogja csavarni a tésztát... Korábbi tapasztalat.

Az elkészült tésztát fóliával lefedett edényben a hűtőbe tesszük legalább fél órára. Bár én a fagyasztóba tettem, az még hatásosabb volt.  Kilisztezett deszkán esetemben asztalon, kicsit átgyúrjuk. Bőven tud még lisztet felvenni, ne ijedjünk meg tőle. Ezután kb. 2 cm vastagra nyújtjuk. Vigyázunk, hogy legyen alatta liszt, mert különben odatapad.

 Egy kisebb átmérőjű formával kiszaggatjuk olyan 4 cm-es formában gondolkozzunk, de nekem tökéletesen megtette egy szűkebb szájú pohár.


 A közepére a lyukat egy még kisebb átmérőjű formával szaggassuk. Ez lehet egy üdítős kupak is, csak jól mossuk le előtte. Én a habzsákomra szerelhető kör alakú kis műanyag végződést használtam.




Az elkészült fánkokat két módon is megsüthetjük. Az egészségesebb változat kedvelői süthetik sütőben.
Ha nem akarjátok vajazni és lisztezgetni a tepsit, akkor használjatok sütőpapírt, nagyon praktikus, és így miután egy adag kisült, már rögtön tehetitek is a helyére a következőt.



Tehát, aki sütőben szeretné sütni, azt helyezze tálcára a fánkot, és 200 fokon körülbelül 10-15 percig süsse. A fonákok szépen feljönnek majd a sütőben, és omlós lágy tésztájú finomságok lesznek belőlük.

A bátrabb vállalkozók süthetik olajban is. FIGYELEM! Nagyon gyorsan megsül, 30 másodpercnél több nem igazán kell egyik oldalnak sem. Egy csipesszel könnyedén meg lehet őket fordítani. 3-4 fánknál többet nem érdemes sütni egyszerre.
Ezzel a módszerrel, a boltban is vásárolható hagyományos puha tésztájú fánkokat kapjuk.


Ha kihűltek a fánkok, akkor több módon is díszíthetjük őket. Az egyik legegyszerűbb, ha cukormázat készítünk. Ez semmi más, mint porcukor és víz keveréke. Egy bögre porcukorhoz, csak nagyon kevés víz kel. Érdemes kanalanként adagolni, míg úgy nem látjuk, hogy számunkra megfelelő az állaga. Én nem szeretem, ha nagyon folyós, mert akkor nem fed rendesen. Tehetünk bele ételszínezéket is, de vigyázzunk, hogy ne nagyon fogja meg a kezünket.




Belemártjuk a mázba, majd tálcára tesszük, érdemes itt is sütőpapírt használni, mert a szalvétára oda fog ragadni. Még mielőtt a cukor megdermedne rajta, megszórhatjuk valamilyen színes cukorral, vagy tortadarával, de nem feltétlenül szükséges, viszont jobban mutat. :)











Olvasztott vízgőz felett olvasztott fehér vagy tejcsokoládét is használhatunk. De ez esetben gyorsabban kell dolgozunk, ha meg szeretnénk szórni a fánk tetejét valamivel, mert a csokoládé gyorsabban dermed, mint a cukormáz.
Én a fehér csokis fánkhoz csokireszeléket a tejcsokoládéshoz pedig kókuszreszeléket használtam díszítésnek.













Legyünk kreatívak a végeredmény egéri. Egy morzsa sem fog maradni a fánkokból, ha az asztalra tesszük a család elé. :)                                          



Kíváncsian várom a véleményeket, hozzászólásokat! Lehet nyugodtan dicsekedni, ha a család oda volt érte!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése