Könyvajánló, Kalitkába zárt álmok





A nyaralásom alkalmából két könyvet is magammal vittem. Szeretek a tengerparton heverészni egy jó kis olvasmány társaságával, és a könyvek, amiket választottam kitűnően elszórakoztattak.
Most a Kalitkába zárt álmokat szeretném bemutatni.
Nagyon fordulatos volt a történetvezetés, szimpatikus volt a főszereplő lány, egyensúlyban voltak a pozitív és a negatív karakterek.


Nagyjából kitalálhatatlan, hogy mi lesz a történet vége, és én pont ezt szerettem benne, hogy végig fenntartotta az érdeklődésemet.
Tetszett a korszak és a helyszín is, ahol játszódott, könnyedén el tudtam képzelni a történetet, ahogy gyorsan forgó képsorokként futott el a szemem előtt.
Egyébként nagyon díjaznám, ha készítenének belőle egy filmet, vagy sorozatot, mert szerintem a könyv megérdemelné. Jessica Lange tökéletes lenne a korosodó bordélyházi madám szerepére, mintha csak neki írták volna a karaktert, persze ez csak az én véleményem, de én olvasás közben végig az ő arcát láttam magam előtt..


A könyvet Ruta Sepetys írta, aki 1967-ben született Michiganben, de szülei Litvániából származnak.
A szerzőnőnek magyar nyelven Árnyalatnyi remény címmel jelent meg az első műve.











A könyv az 50-es évek Amerikájába, pontosabban New Orleansba kalauzol el minket. Itt él a 17 éves Josie Moraine, aki mindent megtesz annak érdekében, hogy ne jusson az anyja sorságra, aki egy bordélyházban dolgozik. Nagyon szorgalmas, okos, és segítőkész lány, a karaktere hamar szimpatikus lesz mindenkinek.
A Bordély madámja a korosodó, de még mindig éles eszű Willie Woodley, aki kedveli a fiatal lányt, és engedi neki, hogy egy kis plusz pénzért cserében náluk takarítson hétvégenként.
Josie egy New Orleans-i könyvesbolt felett lakik, és nappal a boltban dolgozik. Azért nem lakhat a házban, mert bordélyházban az anyjával, mert Willie szerint az nem egy fiatal lánynak való. Ráadásul az anyja gengszter udvarlója úgy tűnt szemet vetett Josie-ra, és a madám nem akarja, hogy a lánynak bármi baja essen.
 Josie jó barátságban van az idős, betegeskedő tulaj fiával, aki szintén a könyvesboltban alkalmazott.
A lány legnagyobb vágya, hogy maga mögött hagyhassa a várost, és valahol máshol új életet kezdhessen. Minden centjét félreteszi, hogy egy szép napon majd elszökhessen a bűnözők és prostituáltak leszármazottjaival benépesített Francia negyedből. De nem számolt az anyjával, akinél önzőbb, és ostobább nőt keresve sem lehet találni…






 
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése