Lencsesaláta egy kis malacsággal






Lassan itt lesz a szilveszter, és a babona szerint a lencse szerencsét hoz nekünk. Ezért is ajánlom most nektek ezt a gyorsan elkészíthető „salátát”, ha esetleg már unjátok a hagyományos lencse ételeket. Tényleg pillanatok (30 perc) alatt készen volt, és gyakorlatilag alig kellett hozzá valami. :) Remélem, kipróbáljátok.





Hozzávalók


500g sertéskaraj
300g száraz lencse /lehet zöld vagy barna is, ez nem számít/
3-4 db érett paradicsom nagyságtól függően
1 fej lila hagyma
snidling
pirospaprika
fokhagyma
babérlevél
só, bors
olíva olaj


A kezdésnél mindjárt érdemes volt elgondolkoznom rajta, hogy áztassak vagy ne... Nem áztattam, mert azt szerettem volna, ha a lencse salátában rágni kell majd a lencsét, és nem mállik szét a számban, mint, amikor főzeléknek főzzük meg.

Szóval a 300g lencsémet egy fej fél fokhagymával és jó pár babérlevéllel feltettem főni és 20 percre magára hagytam. Annál tovább nem kell főzni.
Közben összevágtam a paradicsomot, és lila hagymát, valamint felkockáztam a sertéskarajt.
A husit egy kis olajon jó alaposan lepirítottam (nagyjából 20-25 perc), sóztam borsoztam, és még egy kis pirospaprikát is megengedtem magamnak.

A lencsét leszűrtem, és hagytam, hogy egy kicsit kihűljön. Fontos megjegyeznem, hogy ezt a salátát hidegen és melegen fogyasztva is ajánlom.
A paradicsomos hagymás keveréket összedolgoztam a lencsével, és az egészet meglocsoltam egy kis olíva olajjal, amibe előzőleg egy jó adag zúzott foghagymát kevertem. A tetejét megszórtam egy kis snidlinggel, és voilà! Ennyi lenne a történet, a végeredmény pedig nagyon, de nagyon finom volt.



Jó étvágyat!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése