Zebratorta

 

* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *

Ez a torta egy egyszerű piskóta torta, mégis kicsit különlegesebb, mint a krémmel töltött társai, mert ez fekete-fehér csíkos.
Igazából a piskóta nagy ellenségem, mert a sütöm /akárhova költöztem eddig/ nem túl jó, így rendszerint a tészta széle már megég, de a közepe még nyers. De most letakartam fóliával, és csak félidőnél szedtem le róla.





Hozzávalók
5 db tojás
25 dkg cukor
2,5dl langyos víz
1 dl olaj
1 cs vaníliás cukor
37 dkg liszt
1 cs sütőpor
2 ek kakaópor
Elkészítés
A tojásokat szétválasztottam, és kikevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd a sütőport és a lisztet összekevertem egy tálban, és kanalanként elkezdtem hozzáadni. Időközben beleöntöttem a 2,5 dl langyos vizet és az 1 dl olajat. Ha valaki nem szeretne ennyi olajat adni a tésztához, akkor lecsökkentheti 0,5 dl.re, de akkor fél decivel több vizet kell használnia.
A tojásfehérjét kemény habbá vertem, és óvatosan beleforgattam a tésztába.
Ezután elfeleztem a tésztát, és az egyik feléhez óvatosan hozzáadtam a kakaóport. Ne keverjétek, mint az őrült, mert már benne van a tojásfehérje is.
Tipp
*Nyugodtan lehet játszani a színekkel. Ha a tésztát nem kakaóporral akarjátok színezni, akkor használhattok ételfestéket, és akkor szuper rózsaszín fehér, vagy kék fehér csíkos tortátok lesz. De egyébként lehet rumaromát is használni, ha nem szeretnétek sima piskóta tortát, és a rumos kakaós tészta igazán jól hangzik.*
A kerek tortaformámat kivajaztam, és kiliszteztem, ezután elkezdtem belekanalazni a fehér krémet. Kettő evőkanálnyit tettem a közepére, erre pedig kettő evőkanálnyi kakaósat. Majd megint fehéret és aztán kakaósat...
 
 



A lényeg, hogy mindig kettő evőkanálnyit tegyetek a közepére, mert így szépen szét fog folyni a krém, és a sülés közben szabályos csíkok lesznek a torában.  Egy tíz perc alatt bele lehet kanalazni az összes krémet a tortába, csak kell hozzá egy kis türelem.
Az enyém egy kicsit elcsúszott a közepéről, de azért ez nem akkor szépséghiba. Azért igyekezzetek megmaradni a közepén.

200 fokon 45-50 perc alatt megsült. Én 30 percig fólia alatt sütöttem, hogy biztosan átsüljön a közepe is.




Nagyon finom, látványos, és laktató desszert. Jó étvágyat hozzá!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése