Fehér csoki mázas Habcsók


 Még soha nem csináltam habcsókot, de most hétvégén akadt némi szabadidőm, ezért úgy döntöttem kipróbálom. Tortadekorációnak is kiváló, de ha fehér csokiba mártjuk akkor bizony igazi nyalánkság. Az elkészítése nem bonyolult, és sok költséggel sem jár a hozzávalók beszerzése.
A legfontosabb alapszabály, hogy mindig annyiszor 5 dkg cukrot használjunk, ahány tojásfehérjéből készítjük a habcsókot. Valamint a megfelelő hőfokról se feledkezzünk el, mert a habcsókot nem sütni, hanem szárítani kell.


Hozzávalók 

 

Nagyjából 50 darab kis csókocskához



 







3 tojásfehérje

15 dkg cukor

egy csipet só





Ha szeretnétek egy kis színt adni a habcsóknak, akkor használjatok egy kis ételfestéket. Én rózsaszín árnyalatúra színeztem a tojáshabom, és tettem hozzá egy kis citrom aromát. De egész nyugodtan rum aromát is használhattok, vagy csak keverjétek össze a cukrot egy kis fahéjjal. Ez teljesen a fantáziátokra van bízva.







Elkészítés



A tojásokat szétválasztom, és a fehérjét elkezdem felverni az egy csipet sóval. Amikor olyan félig kész lesz a hab, vagyis már nem átlátszó, de még nem is nagyon keményt, akkor kanalanként elkezdem hozzáadagolni a cukort.




Beledolgozom a cukrot a tojásfehérjébe, és aztán hozzáadom a citrom ételízesítőt és a piros ételszínezőt. Aki nem szeretné külön ízesíteni, vagy színezni, az ezt a lépést értelemszerűen hagyja ki.











Még legalább jó 3 percig keverem a tojásfehérjét. Mivel hozzáadtam a cukrot, ez a hab nem lesz olyan kemény, mint, amikor csak normális esetben felverem a tojáshabot. Krémes állagú lesz, de nekem pont erre van most szükségem. Óvatosan habzsákba töltöm a masszát, és egy sütőpapírral bélelt tálcára nyomom a kis halmokat.










Ha a sütőtök légkeveréses akkor 100 fokon, ha sima sütővel rendelkeztek, akkor 120 fogok szárítsátok. 45-60 perc múlva a belseje puha a külseje ropogósra szárad. De, ha hosszan el szeretnétek tárolni, akkor ajánlom a 120 perces szárítási időt. Én is addig "melengettem" a kis csókokat.

Miután elkészült felolvasztottam egy kis fehér csokoládét, és egyesével belemártogattam őket.






Ugye milyen kis helyesek? Mivel ezt a fajta desszertet sokáig el tudjátok tartani, már ha nem vontátok be csokival... Így akár tortadekorációnak is fel tudjátok használni.




Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése