Mandulás-citromos sütemény


* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *

 Ezzel a süteménnyel egy házibuliban találkoztam, és mikor megkóstoltam el se akartam hinni, hogy ennyire finom. Egyből kérdezősködni kezdtem ki készítette, mikor mellém toppant Gyenes Roland barátom, és büszkén közölte, hogy ez az ő műve.
Csak egyszerűen marok sütinek nevezte, ugyanis a formát az adja, hogy a tésztát összenyomod a markodban, aztán szépen kisüstöd. Ő darált dióval és darát mandulával készítette. Én pedig mandulával és reszelt citromhéjjal készítettem el, aztán az egészet bevontam olvasztott csokoládéval. Ez a sütemény nagyon gyorsan elkészíthető, és mint az amerikai fánk esetében, most is be lehet vonni a gyerekeket a munkába, mert nem fognak koszolni.



Hozzávalók




30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg darált mandula vagy dió
10 dkg cukor
Egy citrom reszelt héja /Az eredeti receptben nincsen citrom, de ez adott még egy plusz ízt, és csak még finomabb lett tőle a süti/
2 db tojássárgája



Elkészítés


A hozzávalókat kimérjük, és egyszerűen összegyúrjuk őket. Ez a tészta kicsit darabos lesz, de mivel úgyis a markunkkal kell összenyomni, így ez nem jelent gondot. Nem kell sok tésztát a kezünkbe venni, mert nehezebben sül meg, ha túl magas halmokat készítünk. Az a jó az egészben, hogy nem kell tökéletesen kinéznie!






180 fokon körülbelül 20 percig sütjük. De azért érdemes egyet ketté szedni, és megnézni, hogy jó-e már.




A süti gyorsan kihűl. Ezután vagy leszúrjuk porcukorral, vagy pedig vízgőz felett olvasztunk egy kis csokoládét, és egyesével belemártjuk. Én a díszítés miatt tejcsokoládét, és fehér csokoládét is használtam. Először az olvasztott tejcsokoládéba mártottam, majd mikor pár perc múlva megdermedt rajta a máz, lecsurgattam az olvasztott fehér csokoládéval.




Hát ennyi lenne... Nagyon gyorsan elkészül, és érdemes rögtön két adag tésztát bekészíteni, mert gyorsan fogy. Több napig is eltartható, de nem hiszem, hogy sokáig megmarad, ha megkóstolta a család!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése