Málnalekváros Bűnbeesés




* A receptet megtalálod a hivatalos főzős oldalamon is, sok más finomsággal együtt. Remélem benézel: KITCHEN-CHICKS *
Ezt a receptet egy angol nyelvű szakácskönyvben találtam, és az egyszerűsége miatt, úgy gondoltam, talán még én sem tudom elrontani a süteményt. A hozzávalók beszerzése nem került óriási költségekbe, és nagyon gyorsan elkészültem a finomsággal.
Természetesen ugyanilyen gyorsan el is fogyott. Hiszen ki ne szeretné az omlós tésztájú kekszet, egy kis málnalekvárral a közepén? A tésztából nagyjából 16 darab keksz jön ki. Aki nem szerei a málnalekvárt, az nyugodtan használhat bármilyen más ízű lekvárt.


Hozzávalók

225g liszt
7g sütőpor
110g olvasztott vaj  
1 nagy tojás  
1 ek tej
1 ek málna lekvár
 



A hozzávalókat a lekvár kivételével szépen összedolgozzuk egy tálban. Nem kell sokáig gyúrni, hamar összeáll, és nagyjából olyan állaga lesz, mint egy linzertésztának. Kis gombócokat formálok a tésztából, nem kell nagyokat, mert sülés közben szét fog terülni. Mindegyik közepébe belenyomom az ujjamat, de nem megyek le egészen a tésztagombóc aljára. Itt lehet igénybe venni vállalkozó kedvű csemetéink segítségét!


Mindegyik lyuk közepébe lekvárt teszek, és megpróbálom egy kicsit összenyomni a tésztát, hogy elfedjem a mélyedést, amit készítettem. De nem gond, ha nem sikerül teljesen, majd össze fog sülni.





 180 fokon 20 perc alatt megsül a kekszünk. A tetejét be lehet hinteni porcukorral, vagy, ahogy én díszítettem, csurgathatunk rá cukormázat is.




Gyorsan el fog fogyni, így érdemes rögtön két adagot készíteni. Letakarva akár 3 napig is eláll, nem fog kiszáradni. Sütésre fel!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése