Alma Rózsa a youtube-ról


A facebook közösségi oldalon nagyjából 5 percenként jött velem szemben az Alma-rózsa elkészítési videója. Mivel kísérletezős kedvemben voltam, gondoltam üsse kő, egy próbát megér. Nem tűnik túlzottan bonyolultnak a dolog a youtubon található videó alapján, szóval vélhetően senki képességeit nem fogja meghaladni. : )
Úgy gondolom, hogy bármilyen eseményt fel tud dobni, mert rettentően szép, és finom. A párom először szkeptikusan állt hozzá a dologhoz, amikor megmutattam neki a videót. Még az is elhangzott a szájából, hogy:  "Lehet, hogy nem lesz finom, nem ízlik majd neki". Kérem szépen, egy férfinak soha ne higgyünk, amikor azt mondja egy desszertről, hogy nem hiszi, hogy ízleni fog neki... Én egy tucat Alma-rózsát készítettem, és annyira „nem” ízlett neki, hogy 7db szinte pillanatok alatt eltűnt a tányérról. : ) 

Hozzávalók
12 darabhoz

4db alma (én pink lady nevűt választottam, mert ezt szeretem)
2db rétestészta lap
2-3ek baracklekvár
Fahéj
Citrom

Végig követtem a Alma - Rózsa videó instrukcióit, és amikor elérkeztem a végeredményhez, nagyon profinak éreztem magam, pedig a dolog nagyon egyszerű.

Első lépésben az almákat kell kimagozni, félbevágni, majd vékony szeletekre vágni. Tényleg igyekezzen mindenki vékonyan szeletelni, mert ha túl vastag marad az alma, nehéz lesz feltekerni a tésztát.
Az almaszeleteket egy lábosba tettem, amibe egy egész citrom levét belefacsartam. Így nem fog megbarnulni egyik szelet sem.

Mikor mindegyik almát felszeleteltem, akkor feltettem a lábost melegedni. Nem kell megfőzni az almát, de gyöngyözzön a víz a lábosban, amikor leveszitek a tűzhelyről.
Ha valaki a gyorsabb megoldás mellett döntene, akkor a videóban is látható módon csak rakja be a felszeletelt almát (amire citromlével kevert vizet tett) a mikróba olyan 8-10 percre.
A lényeg az, hogy az almaszeletek megpuhuljanak, és rugalmassá váljanak. 

* Tipp*
Próbáljátok ki zöld héjú almával is a rózsákat, vagy más lekvárkombinációval. A ribizlilekvár szintén nagyon jól harmonizál az almával.   


A következő lépés a leveles tészta felszeletelése. Egy tésztacsíkból 6db rózsát tudtam készíteni, szóval hat egyenlő részre osztottam fel.

Megkentem baracklekvárral.



Itt érdemes megjegyeznem, hogy csakúgy, mint a videóban szereplő hölgy esetében én sem rendelkeztem finom folyós házi lekvárral, így meleg vízzel hígítottam egy kicsit azon, amit a boltban kaptam.


Az almaszeleteket legyezőszerűen elkezdtem rátenni a tésztára. Nem kell nagyon lelógnia a tészta széléről. A tészta alját ráhajtottam az almaszeletekre, és ezután feltekertem. Szerintem mindegy melyik irányból tekeritek.

A muffin-sütőformámat megkentem olvasztott vajjal, és lisztet is szórtam mindegyik mélyedésbe. Ezután belehelyeztem az almarózsákat, és a tetejét megszórtam fahéjjal.

200 Co-on 20 percig sütöttem, majd hűlés után vaníliapudinggal tálaltam.
A siker garantált, egyszerűen nem lehet elrontani. Az alma-rózsa annyira szép, hogy nekem először nem is volt szívem megenni, de végül is, csak rászántam magam. : )


Jó étvágyat!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése