Kesudiós -szőlős saláta





Belgiumban voltunk a barátainknál, és csodálatos ebédet ettünk náluk. A jó időre való tekintettel, bekapcsolták a kerti grillt, és már indult is a sütögetés (csirke, sertés, marha). Mindennek csodálatos illata volt, és én úgy döntöttem a hús mellé készítek egy salátát.
Most egy édeskés-öntetes, gyümölcsös salátát készítettem, ami nagyon jól megy a grillezett húsokhoz. Igazából egy komplett fogásnak is elmegy, viszonylag kalória szegény, szóval minden tekintetben megéri kipróbálni. Bár azt meg kell említenem, hogy 100g kesudióban akár 553 kalória is lehet, szóval nem kell beletenni a salátába az egész zacskóval... Azonban ennek a diófélének nagyon sok pozitív hatása van, amit érdemes tudni. A KESUDIÓ ELŐNYE



Hozzávalók

1 fej jégsaláta, vagy bármilyen saláta, amit szerettek
1 fürt szőlő / én mag nélküli piros szőlőt választottam, de ez ízlés dolga, a zölddel is finom/
50g aszalt sárgabarack
100g kesudió

Öntet
250 ml natúr joghurt
méz
citrom

A salátát jó alaposan megmostam, és csíkokra vágtam. Az aszalt barackot is felkockáztam és a szőlőt is leszemeztem, majd mindegyik darabot elfeleztem. 
Hozzáadtam még a kesudiót, és voilá már készen is volt az alap. Ugye, hogy nem egy ördöngösség? Egyébként sok helyen olvastam, hogy a salátát tépkedni illik, nem pedig vágni... Hát ez ugyebár ízlés dolga, nekünk csíkokra vágva is nagyon megfelelt. : )



Tipp

*Aki nagyon ínyenc szeretne lenni, akár kicsit meg is piríthatja a diót*

A joghurtot 4 evőkanál mézzel kevertem el, és belefacsartam egy fél citrom levét. Akár a héját is bele ehet reszelni.
Ezután már csak rá kellett csurgatnom az öntete a salátámra, és már neki is láthattam az evésnek.
Gyors, egyszerű, és a megszokottól egy kicsit eltérő. :) Remélem, kipróbáljátok!


  Jó étvágyat kívánok mindenkinek!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése