Túrós-áfonyás rétes gyorsan, egyszerűen



Miután végre megjött a jó idő, úgy éreztem ideje, hogy ezt megünnepeljem valamivel. Így aztán sütöttem, egy finomságot. Mondanom se kell, alig tudtam belőle enni, mert a párom, 10 percenként jött az asztalhoz újabb szeletet vágni magának a rétesből. Általában időszűkében vagyok, így (senki ne kövezzen meg érte) már kész leveles tésztát szoktam használni, amit már kinyújtani sem kell. De az, hogy a tésztát nem én készítem, még sosem rontott a sütemény ízén. Mert ugyebár amiben túró és áfonya van, az rossz nem lehet. Egyébként a kész leveles tésztát azért is szeretem, mert nagyon olcsó, és rengeteg módon felhasználható. Készítettem belőle már sós, édes finomságot is, és a vajon kívül nincs benne sok minden más.

Hozzávalók


1 lap leveles tészta vagy rétes tészta
500g túró
2 doboz kék áfonya (bármilyen bogyós gyümölcs megteszi)
8-10 ek. búzadara
8-10 ek. porcukor
4-6 ek. tejföl
1 db tojás

A túrót villával összetörtem, hozzákevertem a búzadarát, porcukrot, és a tejfölt, majd 30 percig állni hagytam, hogy a búzadara egy kicsit megszívja magát a nedvességgel.
Tipp
Ha savanykásabb gyümölcsöt használsz, mint kék áfonya, mondjuk meggyet, akkor érdemesebb több cukrot keverni a túróhoz.

Mikor letelt a 30 perc, előmelegítettem a sütőt, majd a leveles tészta lapját, egy sütőpapíros tepsibe tettem, bevagdaltam. Jobb, ha már rögtön a tepsiben van, mert, miután bevágjuk, már igen bajos újra felszedni a deszkáról, és a tepsibe tenni. Sajnos ez keserű tapasztalat alapján tanultam meg egyszer. A lap közepén hagytam egy szélesebb csíkot, és a két oldalát, megpróbáltam egyenlő vastagságú csíkokra vágni. Nem mintha tökéletesen sikerült volna : ) A tészta két végét úgy vágtam be, hogy majd rá tudjam hajtani a töltelékre, és sehol se lógjon ki semmi. 


A tölteléket a tésztalap közepére halmoztam, és rátettem a gyümölcsöt is. Ezután fonat szerűen ráhajtogattam a tésztát, majd felvertem a tojást, és megkentem vele a tetejét. 


A rétest 200 Co- on 20 percig sütöttem, majd konyharuha alatt hűtöttem. Addig nem érdemes a szeleteléssel próbálkozni, amíg rendesen ki nem hűl, mert a túrós töltelék folyni fog.
Persze elég nehéz ezt kivárni, mert garantálom, hogy isteni illata lesz a süteménynek, és ha a ti párotok is olyan, mint az enyém, akkor nagyjából 5 percenként fogja megkérdezni, hogy mikor hetet már belőle. : )
Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése