Meggyes pohárkrém


Amikor beköszönt a nyár, és a legfinomabb gyümölcsökhöz is hozzá lehet jutni emberi áron, akkor igazán kár kihagyni a meggyet a sorból. Nemrég volt a névnapom, de az ünnepi fogások készítése közben rájöttem, hogy elégé időszűkében leszek. Azon gondoltam, hogy mi az a leggyorsabb desszert, amit meg tudok csinálni, és így lett a választásom egy pohárkrém. Szóval kipróbáltam a meggyes-mascarponés desszertet, és azt hiszem nem ez volt az utolsó alkalom. Szerintem nagyszerűen lehet használni tortakrémnek is, mert csodálatos, gazdag színe van és szuper finom. 
A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy sajnos itt Írországban a meggyet csak eléggé kis  kiszerelésben lehet beszerezni, és annak a fele is már fogyaszthatatlan, így maradt a befőtt a (lengyel) boltból, de egyáltalán nem volt gond vele, és így legalább megspórolhattam egy lépést. Ja, és természetesen az összes pohárkrém elfogyott ; )
A desszert elkészítésében az alábbi recept ihletett meg: Meggyes, csokoládés pohárkrém

Hozzávalók

400g meggy (nekem tökéletesen bevált a befőtt)
250g mascarpone
150ml tejszín
Piskóta korong vagy babapiskóta
porcukor
1/2 tábla tejcsokoládé
vaj
fahéj

Miután a megy befőtt volt, így megspórolhattam a főzési folyamatot. De aki friss gyümölcsből szeretné elkészíteni a desszertet, annak annyi a teendője, hogy egy lábosba helyezi a kimagozott meggyet felönti vízzel, és lassú tűzön megfőzi. Ezt érdemes az előtte lévő nap elvégezni.

De mivel nekem befőttem volt, én rögtön mentem a második lépésre, és a gyümölcsöt betettem az aprítógépbe 3 ek. porcukor, és 2 ek. fahéj társaságában. Amikor, a gép összeaprította a meggyet, akkor hozzáadtam a mascarponét is és azzal is összekevertem.
A befőtt már önmagában is elég cukros volt, így nem akartam még jobban megédesíteni, de mindenki kóstolja meg a krémet, és döntse el, megfelel-e az ízlésének. Én a meggykrémben pont azt szerettem, hogy nem volt totálisan édes.

Azután a tejcsokoládét gőz fölött megolvasztottam nagyjából 3 dkg vajjal együtt. Amikor ez is készen volt, a tejszínt vertem fel. Fontos, hogy a tejszín mindig hűtve legyen, mielőtt dolgozni kezdünk vele.
Ehhez a desszerthez nem kemény habot készítettem, hanem lágyat, éppen csak addig vertem a tejszínt, amíg már nem volt olyan tejszerűen folyékony. 3 ek. porcukorral édesítettem meg, és amikor már krémes állagú volt, nem dolgoztam vele tovább.

Az egyik végső lépés a rétegezés. A pohár aljára megy a piskóta, rá a aztán a meggyes krém, majd a tejszín. Ezután megint piskóta, csoki szósz, meggykrém, és végül a tejszín.
A csoki szósszal kapcsolatban meg kell jegyeznem, hogy megkeményedik majd, de ez nem azt jelenti, hogy úgy kell kivésni a pohárból.

Az utolsó lépés a díszítés. A tejszínre rácsorgatjuk a csoki szószt, és utána már csak egy meggyet helyezünk a közepére. Itt kicsit csaltam, mert kandírozott cseresznyét használtam. Azt javaslom, hogy a díszítéshez tegyetek félre pár szem meggyet, mielőtt mindet felaprítjátok. ; )

Nagyon finom és mutatós desszert. Pár óra hűtés után már tökéletesen megdermed, és lehet tálalni. Azt hiszem, aki egyszer megkóstolta, innentől mindig szeretni fogja. A szedres és málnás változata is mennyei, próbáljátok ki azokat is.

Jó étvágyat!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése